Min kväll och ett filmtips!

Igår fick vi jätte god mat. Vi fick tomatsoppa med vitlöksbröd och matmuffins. Mums! 

Jag och Mimmi såg en film innan maten.
Den heter Unga kvinnor (Little Women heter den på engelska).
Den handlar om vilda och äventyrslysrna Jo, vackra Meg, blyga Beth och romantiska Amy. De är systrar och bor tillsammans med sin mamma. Deras pappa är ute i krig. Deras familj var en väldigt rik familj förut, men sen tog pengarna slut och nu är det fattiga, men bor ändå kvar i sitt stora hus. Det händer mycket kring dessa systrar. 
De får uppleva glädje, sorg, ilska, men framför allt kärlek.
Man både skrattar och gråter till den här filmen, men det är en film som jag tycker alla flickor/kvinnor borde se.
SE DEN!




Efter middagen satt hela familjen och såg på Trollkarlens Hemligheter. Det är coolt att se hur de gör alla tricken.
När min yngsta bror hade gått och lagt sig såg Mimmi, Tobbe och jag på sista avsnittet av Tru Calling.
Tru Calling är en jätte bra serie (enligt mig), men som sedan lades ner för att det var för få som tittade.



/Aggi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0