Vår i luften

Jag har inte varit särskilt aktiv på bloggen, eftersom jag har haft mycket med skolan och när jag har haft tid har någon av mina jobbiga syskon haft datorn. Så kan det vara ibland.
I lördags var det lite vårstädning här hemma. Jag skulle plantera lite saker i trädgården och plocka ogräs. Mimmi och Joel hjälpte mig. Vi hittade jättemånga sniglar, så tillslut frågade vi våra föräldrar om vi kunde en krona för varje snigel vi hittade och det fick vi. Vi hittade 33st levande sniglar och ca 40snigelskal. Så vi ska få 11kr var, fast vi har inte fått det än.
Lite bilder från i lördags:



Våriga och fina krokusar.


En blå vacker blomma som påminner om blåsippa, men inte är det.
Vet faktiskt inte vad blomman heter, men den är fin tycker jag.




Jag som planterar 
påskliljor.


En vacker påsklilja! Är det en orm som slingrar i rabatten mon tro?


Ushhhhhhhhh, vad mycket sniglar.


Jag tro jag föredrar skalen.


En liten snigel räcker gott och väl. Lilla snigel akta dig........


/Aggi♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0