Vårdag och att göra en "cut out" film

Hejsan svejsan!
Idag skulle vi göra animationer, med skolan. Vi skulle göra små cot out filmer. För er som inte vet vad cut out filmer är så är det en film som gör av massor av bilder. Man har T.ex. en boll som man vi ska studsa och då fotar man bollen och sen flyttar man den lite upp och tar ett foto. Sen flyttar man den lite till och tar ett foto.... och sen håller man på så tills man har många bilder och då spelar man upp bilderna snabbt och då ser det ut som bollen rör sig. Jag ska försöka få filen till filmen så jag kan visa den. Den blev faktiskt helt okej. Fast den var själva filmen var bara 32 sek, men vi tog 770 bilder, så det tog ett tag. Vi skulle även redigera och klippa ihop filmen och lägga till ljudeffekter och lite annat. Det var superkul och jag rekommenderar det till alla som har tid och tålamod.

Nu ska jag snart åka och dansa. Kom hem för inte så länge sedan, men vi slutade senare eftersom vi gjorde filmerna. Men jag tror det var värt det, eller.....

Sen tänker jag bjuda på en härlig vår bild.



/Aggi♥♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0