Tiden flyger iväg

Tiden har gott jättefort. Min yngsta lillebror Joel ska börja skolan idag. Det känns jättekonstigt, för mig är han fortfarande lillebror som går på dagis. Förlåt, förskola. Jag minns det som igår när min andra lillebror Tobias skulle börja i skolan, det var väll tre år sedan. Då kändes det också superkonstigt och nu ska han börja i trean.
Jag säger bara sluta väx, jag vill inte att ni ska bli stora. Jag vill ha kvar mina söta små syskon.
Och sen är det också att lilla jag ska börja i åttan och få betyg. Det känns lite skrämmande, även om jag vet det kommer gå bra. Jag känner att alla mina syskon och jag håller på att bli äldre och på ett sätt vill jag inte det.
Speciellt känner jag att jag blir äldre. Okej, jag är 14, men det är inte så långt kvar till 18.
Nu när jag åkte till Spanien själv kände jag mig mycket äldre och de där trodde jag var 16.
Men alla måste bli stora någon gång.
Ibland önskade jag att jag kunde spola tillbaka tiden och uppleva hela min barndom tills nu igen. Få leka med syskonen på landet, leka med alla mina leksaker igen göra barnsliga saker utan att folk tycker man är konstig. Även om jag har turen att ha småsyskon och små kusiner som man kan skylla på. Jag tror också att man kan vara barn längre när man har små syskon, man gör sakerna som de gör. Fast om man är äldst så måste man också ta mycket ansvar och så.
Jag önskar också att jag kunde stoppa tiden. Typ äta Pippis krumelurpiller och säga: "Fina lilla krumelur, jag vill inte bliva stur" eller åka till landet Ingenstans.
Livet var så enkelt när man var liten, man behövde inte tänka så mycket, inte oroa sig. Man var mer fri.
Jag pratar som om jag vore en gammal tant. Jag är fortfarande barn, men inte på samma sätt.
Jag kommer nog aldrig få leva om de här åren heller, så jag får ta vara på det jag har nu. Vem vet om några år kanske jag tänker: "Tänk vad fri jag kände mig när jag var 14år". You never know.
Nu är det bara att göra sig reda för skolan som börjar på måndag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh... tänk om man fick åka till Spanien...

2010-08-19 @ 10:18:39
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: H

Ska Joel gå i någon annan skola? Eller börjar sexåringarna tidigare?

Och ja, du pratar som om du vore en gammal tant, vilket du är tant Agnes ;)

2010-08-19 @ 11:49:07
Postat av: mehvish

Jag tycker om din header. Den är j'tte rolig!!

HÅller me att tiden går fort!

2010-08-20 @ 12:06:58
URL: http://mylitlefriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0