Bokrecension: Tusen gånger starkare

Titel: Tusen gånger starkare
Original titel: Tusen gånger starkare
Författare: Christina Herrström

Jag räcker upp handen och hoppas att jag ska få ordet. Fast jag vett att även om jag får ordet så kommer jag inte bara mumla svaret och få hörra "Prata högre" och tillslut ger jag upp och sätter mig tyst ner och lyssnar medan en kille får svara, svara det svaret som du ändå kan bättre än han.
Jag vill så gärna prata. Vill så gärna berätta vad jag vett, att jag vet svaret. Men jag kan inte och har Aldrig kunnat.

Så har det alltid varit. Killar har alltid fått ta mer plats än tjejerna, fått prata mer, fått beröm.
Tjejerna behöver också beröm, också få veta att det gör något rätt.
Tjejerna i klassen har alltid fått stå i skuggan av killarna.
Sen kommer Saga till klassen och allt förändras.
Saga är så mycket starkare. Hon är tusen gånger starkare.


Betyg: 7.5/10

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0