Cupcakes

(Även om det är fasta tänkte jag lägga upp receptet på cupcakes och visa lite bilder på cupcakes som jag har gjort förut.)

Cupcakes/Muffins med glasyr ca 20st
Du behöver till muffinsen:
125g smör
2dl socker
2 ägg
1tsk vaniljsocker
4½ dl vetemjöl
2tsk bakpulver
1½ dl mjölk

Rör ihop smöret och sockret pösigt. Tillsätt ett ägg i taget under omrörning. Blanda vaniljsocker, mjöl och bakpulver. Rör ner det i äggsmeten omväxlande med mjölken. Häll sedan smeten i formar.
Grädda mitt i ugnen i 15-20min
Medans muffinsen är i ugn, gör då glasyren.

Cupcakes glasyr:
30 g mjukt smör
2 ½ dl florsocker
½ tsk vaniljsocker
½ msk färskpressad citron, saften
50 g Philadelphiaost
Några droppar valfri karamell färg

1. Vispa smör, florsocker, vaniljsocker och citronsaft krämigt.
2. Vispa i Philadelphiaosten.
3. Färga glasyren i olika färger med karamellfärg eller behåll den vit.
4. Bred den på muffinsen och garnera med strössel, hjärtan eller blommor

Klart!




/Aggi♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0