Längtar efter sommar, men lever i en kall vinter

Jag tittade på bilder från sommaren och min födelsedag och fick akut längtan efter sommaren.
Längtan efter den varma solen, de blommande syrenerna på tomten, vårt kära sommarställe, det blommande päronträdet, jordgubbar doppade i choklad, smultron och mjölk, att få bada i en sjö eller i havet, att få ha på sig sommarkläder, att få ligga på en filt i skuggan av syrenbuskarna och läsa en bra bok med ett svalt glas saft brevid mig, det är livet det............................men nu måste jag sluta tänka på sommaren det blir inte sommar snabbare för det. Fast det är svårt att inte tänka på sommaren, speciellt när Tobbe och Jolle just nu spelar Markoolios låtar Ingen sommar utan reggae och Sommar och sol så att det hörs i hela huset.
Ja,ja. Man får vara glad för det väder som är nu.
Det är riktigt vackert ute nu, med snö som glittra av månskenet, en vacker blå natthimmel fult med gnistrande stjärnor. Så jag ska försöka att inte klaga.....inte så mycket i alla fall.

Fast vädret kunde ha varit mycket värre. Det kunde ha varit halv kalla, halv varma, blöta, regniga, mörka, tråk November. Så jag SKA inte klaga.
Jag ska inte heller klaga över att jag nu måste ut på en uppfriskande promenad med Sigge i den vackra kalla vinter kvällen.

Men jag borde åtminstone få lägga upp en bild eller två på sommaren.






Två bilder på mina kära syrenbuskar.
(tryck på bilderna så blir de större)


Nu måste jag bane mig sluta titta på sommar bilder.
Jag är inte alls emot vinter. Jag älskar den kalla svenska vintern också, fast jag är så förbannat trött på all snö.
Fast vädret kunde ha varit mycket värre. Det kunde ha varit halv kalla, halv varma, blöta, regniga, mörka, tråk November. Så jag SKA inte klaga. Jag ska inte heller klaga över att jag nu måste ut på en uppfriskande promenad med Sigge i den vackra kalla vinter kvällen.

/Aggi♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0