Läsplatta

Jag är så ledsen att jag inte har bloggat så mycket på sista tiden. Ska försöka ändra på det och börja blogga mer igen.

I början på veckan läste jag ut en bok på läsplattan, En ö i Havet av Annika Thor. Det är en helt annan upplevelse att läsa på läsplattan. Man blädrar inte blad, utan man trycker på en knapp så kommer nästa blad upp. Man kan förstora och förminska texten, vilket är ganska skönt om man inte vill anstränga ögonen så mycket. En ska som är lite mindre bra är att det blir en liten reflektion om solen lysser på den, fast bladen i en bok blir ju ljusa om man siter i solen också. I början var jag lite skeptisk till att läs på läsplattan. Det kändes konstigt att inte blädra och så, men efter ett tag när man hade kommit in i det var det inte alls konstigt.
Jag tycker man ska prova att läsa på läsplatta om man vill och kan. För även om man är skeptisk mott läsplattor så kanske man blir posetivt överaskad i alla fall.

Fast jag kommer aldrig sluta läsa vanliga pappers böcker. Det är det jag är ju det jag är van vid. Jag tycker om att blädra och känna lukten av papperssidorna. Men jag kommer nog läsa både böcker och läsa på läsplattan.

/Aggi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0