Drömmen om att se livslevande pyramider.... och just det ett förtidigt födelsedags firande

Idag kom farmor och farfar hem till oss efter kyrkan, för att fira Tobbe.
Han fyller år på onsdag och resten av släkten kommer nästa helg, men då är farmor och farfar i Kairo, Egypten och tittar på pyramider.
Jag är väldigt avensjuk. Innan lovet läste vi om forntida Egypten och det var väldigt intressant, så jag vill också se pyramiderna. Så jag sa till dem att ta med en livslevande pyramid hem och ge den till mig.
Alla skrattade och farfar sa att han kunde ta med en livslevande mumie istället.
- NEJ, den vill jag inte ha, svarade jag då.
Alla skrattade ännu mer.










Vi åt pizza till sen lunch och choklad muffinsen som mamma och jag bakade igår (se förra inlägget) till fika.
Även några ändra kakor och rån.
Tobbe tog upp ett kex som kallas rån och riktade det mot mig och sa:
- Upp med händerna. Det här är ett rån.
Jag började skratta. Kanske lite dålig humor, men jag tyckte det var roligt.


"Kakor, på en söndag,ja". (Johan Glans säger så, fast då säger han torsdag=) )


Min klåfingriga lillasyster.....


Mitt fina rån torn


Fika, MUMS.


MUMSIGT!


/Aggi♥♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

skulle inte du lägga upp bilder på dom där cupcakesen?

2010-01-25 @ 09:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0