Bokrecension: Fatta Eld

Bokrecension: Fatta Eld
Original titel: Catching Fire
Författare: Suzanne Collins
Serie: Hungerspelstrilogin - Bok 2 (bok 1)
Sidor: 318
Genre: Science Fiction

 

Efter att ha vunnit hungerspelen tror Katniss och Peeta att de är över. De hoppas att vinsten skulle bringa lycka. Men de känner att vinsten kommer leda till mer än bara berömmelse.
De måste åka på segerturné till alla distrikten och under deras resa så märker Katniss något.
Hennes prestationer på arenan har gjutit mod i rebellstyrkorn.
Hon, flickan som trotsade spelets regler och därmed regimen, har blivit en symbol för den gryende revolten.
President Snow kräver därför äkta kärlek från Katniss och Peeta, för att dämpa oron i landet.

Segerturnén blir ett teaterspel på liv och död, ända fram till nästa hungerspels lottning.
Då det mest osannolika inträffar...

Jag hade väldigt stora förväntningar när jag läste den här boken, eftersom den första hade varit så otroligt bra.
Den nådde upp till mina höga förväntningar. Den var så spännande att jag inte kunde lägga den ifrån mig.
Den är väldigt romantisk, men också väldigt sorlig.
Det är en framtids roman och värden kan helt klart bli så här om vi inte skärper oss.
Jag rekommenderar den stort.

Betyg: 10/10

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0