Lite frågor och svar om den gångna sommarens läsning

1. Bäst i sommar?
Förutom att jag läste några av Harry Potter böckerna igen, som är en av de bästa serierna i världen (enligt mig), så var två av de böckerna jag läste i somras extra bra.
Den första var Elena - Krigarflickan och den andra var Afrodite och döden.
Elena - Krigarflickan var en väldigt spännande, romantisk och bra skriven bok.
Afrodite och döden är en dekare och vanligtvis gillar jag inte deckare (förutom betongrosorna och Kalle blomkvist), men den här var super bra. Spännande , rolig, det var lite kärlek också och upplösningen var otroligtbra. Jag hade inte kunnat gissa vem mördaren var, men när man fick veta var det uppenbart.
Den var bra skriven, men bara lite för kort., jag läste ut den på drygt en dag. Fast jag vet att det finns minst två böcker till. Det är bra.



2. Sämst i sommar?
 Jag läste ingen riktigt dålig bok i sommar. Ingen sådan bok som är tråkig helt igenom menar jag.
Jag läste i alla fall en bok som jag blev besviken över. Den heter Saknad: Jennie 3år.
Den var inte dålig. I början var den riktigt spännande, men i slutet blev allt bara blä.
Man blev förvirrad och förstod inget. Bra början, dåligt slut. Så jag blev besviken.
Fast en kompis till mig har läst de andra böckerna och säger att de är bättre. Faktiskt så läste hon dem först, för hon visste inte att det fanns en första. Så jag kanske får ge böckerna en andra chans.


3. Vad har du helst läst på stranden?
Jag har faktiskt ingen speciell sorts genre jag läser på stranden. Jag läser det jag känner för. De är olika från dag till dag. Fast de förstås jag brukar, förutom vanliga böcker, läsa mycket manga böcker på stranden.
Men den genre jag läser mest av är fantasy, så det är nog den som jag läser mest på stranden också. Jag brukar också läsa ganska mycket romantiska böcker när jag är på stranden, nu när jag tänker efter. Men som jag sa vad jag vill läsa ändras från dag till dag.



4. Var har du läst mest?
Jag har läst mycket i vår trädgård. Speciellt i trädgården på vårt sommarställe. Jag brukar lägga mig i hängmattan där och läsa i lugn och ro. Jag läste också mycket i min säng innan jag skulle sova.

5. Har du haft något läsprojekt under sommaren som du lyckats eller misslyckats med?
Jag hade tänkt att läsa om alla i Harry Potter serien, för typ femtioelfte gången.Men jag började någon gång i slutet av Juli och han bara till trean.
 

6. Nämn en ny bok som du har köpt i sommar!
The tales of beedle the bard av J.K. Rowling. Som jag köpte någon gång i slutet av sommaren. Eller snarare jag fick en present kort på S-F bokhandeln när jag fyllde år, så jag betalade med det. Men ändå.

7. Vad ser du fram emot att läsa i höst?
Tredje och sista delen av hungerspelen kommer ut och höst och jag bara måste läsa den. De andra två har varit otroligt bra och den senaste slutade superspännande.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vem var kompisen som sa att dom 2 andra böckerna var bra? :)

2010-09-23 @ 17:56:16
Postat av: A

Det var min kompis som heter Hanna. =)

2010-09-25 @ 12:18:09
Postat av: Anonym

okiiii :D

2010-09-26 @ 18:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0