Bokrecension:Oönskad

Titel: Oönskad
Original titel: The Declaration
Författare:
Gemma Malley
Sidor: 280



Jag heter Anna jag borde inte finnas. Men det gör jag.


Det är år 2140 och man har uppfunnit ett läkemedel som gör att man kan leva för alltid. Men om man vill ta läkemedlet måste man skriva på en förkunnelse om att aldrig skaffa barn.
Bryter man mot förkunnelse och skaffar barn ändå så tas barnet ifrån föräldrarna.
Barnen blir oönskade. De uppfostras till ett liv som slav. Slav till de önskade. Slav till de som har rätt att leva.

Anna är ett sådant barn, hon övertygad om att hon inte är värt något. Att hon inte är älskad.
Men så träffar hon Peter som talar om att hon har rätt att leva och att någon vill ha henne, att hon har föreldrar som älskar henne.
Men Anna vet inte vad hon ska tro. Allt Peter berättar är helt tvärtimot det hon har lärt sig.
Ska hon våga följa med Peter?


Boken är superbra, men jättehemsk. En av de mest hemska sakerna är att Anna verkligen tror att hon inte är värd något.
Boken blir bara bättre och bättre och är så himla spännande.
Det slutar sorgligt och hemskt, fast jag tycker ändå väldigt mycket om slutet.
Boken är romantisk.
Det är en av de bästa framtidsböckerna jag har läst(efter Hungerspelen och Fatta eld).

Betyg: 8 av 10

/Aggi♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0