I ♥ Bibliotek

Jag har kommit fram till att bibliotek är underskattade. Jag är på biblioteket, nära där jag bor minst en gång i veckan. Det är ju supersmart att man kan låna böcker, tidningar, ljudböcker, filmer, manga m.m. på bibliotek.
Det är faktiskt inte "nördigt" att gå till bibliotek. Det är föresten jätteskönt att göra läxor där, för det alltid tyst där.
Jag var faktiskt där idag. Jag lånade boken Silverhäseten av Lene Kaaberbøl, som förövrigt är en väldigt bra och duktig författare som skrev en av mina favorit serier Skämmerskan barn. Sen lånade jag en även en gammal Julia tidning, en manga som jag viste Tobbe ville läsa och Mio, min Mio som ljudbok. Även fast jag har läst den och tycker boken är helt underbar, så vill jag lyssna på när Astrid Lindgren läser den, för de är få som kan läsa böcker lika bra som hon.


Föresten, är den någon som varit skarpsynt och sett i kolumnen här bredvid, under De här böckerna läser jag nu:, att en av böckerna har ändrats? Det har den i alla fall. Jag har läst ut Skuggan under stenbänken och har nu börjat läsa fortsättningen, ...och de vita skuggorna i skogen, också av Maria Gripe.






/Aggi♥♥







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0