Lördag?


Jag vaknade av mitt alarm kvart över sju, stängde av det och somnade om. Vaknade och hörde folk prata. Jag tänkte: "Ja, det är lördag. Men hur ska jag kunna sjunga på kören med den här rösten? Jag är ju super hes. Och vem går vidare till finalen i Melodifestivalen ikväll? Föresten vad är klockan? När ska jag gå upp?" Jag trodde verkligen att det var lördag. Jag var och är helt förvirrad. I alla fall. Mimmi kom in och frågade om jag skulle gå upp. Jag frågade vad klockan var. - Fem över åtta, svarade hon då. Då kan jag ligga kvar och vila ett tag till, tänkte jag. Sen tittade jag på mobilen och förstod att det var fredag. Jag flög ur sängen och sprang ut ur mitt rum, där mamma just skulle till jobbet. - Är det fredag idag? , frågade jag förvirrat och med hes röst. Jag trodde verkligen det var lördag. Mamma tittade på mig med bekymrad min. - Varför skulle det inte vara fredag. Jag sprang upp till Mimmi. - Varför sa du inte att det var fredag på en gång, frågar jag rätt stressat. - Det trodde jag du visste, svarade hon som om jag vore knäpp. Jag är veklingen förvirrad förstod jag då. Det var bara att skynda och äta och göra sig i ordning. Men som tur var börjar jag vid tio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0