Kalt, Snö, Sol

Jag gillar snö, det gör jag jag bor ju ändå i Sverige då måste man gilla snö, men i lagom mängd.  Jag Att ha snö från Oktober till Mars är inte det roligaste, speciellt inte när man måste gå till skolan varje dag + gå ut med hunden.
Fast jag är ändå glad att det är minusgrader, för jag hatar snöslask. Jag föredrar -10, sol och diamantgnistrande snö. Det är något av det vackraste jag vet, då blir man glad. Men om det är nollgradigt, grådisigt och snöslaskigt då vill jag bara ligga kvar i sängen hela dagen, tills solen kommer fram. Så länge det är ljust är jag pigg och glad.
De dagar när solen skiner in i mitt fönster på morgonen, de dagarna gåt jag upp ur sängen helt frivilligt (för det mesta).
Idag slutade jag tidigt och hade mest roliga lektioner. Jag gillar onsdagar, för då har halva skolveckan gått. Nu är det bara friluftsdag imorgon och sen fredag. På fredag har jag förstås två prov, men det är okej.
Nu ska jag bara ta det lugnt i eftermiddag för kören blev tyvärr inställd. Fast en hel del pluggande blir det nog också.
Ha en bra eftermiddag ni också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0