ROM

Jag åkte till Rom på morgonen den 28december 2010. Då hade vi sovit över i kyrkan för att spara tid, vi hade också haft konsert på kvällen. Jag sov bara en timme, högst, den natten.
Sen gick planet vid kl.6. Vi mellanlandade i Frankfurt och jag minns inte riktigt när vi kom fram.
I Rom har vi mest gått, sjungit, skrattat och inte sovit. Vi har gått så in i norden. Vi tog tunnelbana eller buss väldigt sällan.
Sen har vi sjungit överallt. Spontana konserter på allmänna platser har varit vanligt, vilket är ett av det roligaste sakerna med kör. Vi har även sjungit medans vi gått till alla ställen, sen sjöng vi på alla konserter och körfestival saker. Resultatet blev att på sista dagen av festivalen hade man inte riktigt något röst att sjunga med.
Vi har skattat jättemycket också, så att vi har ramlat omkull ett par gånger.
Men vi har INTE sovit mycket. Vi går upp tidigt kommer hem till hotellet sent, pratar och sen somnar vi ännu senare. Men det är livet att vara körsångare. Sjunga mycket, gå mycket, skratta mycket och sova lite.
Men det har varit sjukt kul.
Jag kan berätta tusen roliga saker om resan men här är de roligaste / viktigaste. (utan inbördes Ordning)

* Vi såg Påven på nära håll. Papá!
* Fick vara med alla underbara kompisar/körmedlemmar i en hel vecka.
* Fick vara i, och sjunga i, Peterkyrkan
* Såg många av Roms sevärdigheter, T.ex. fick jag se Colosseum
* Fick se många vackra byggnader och kyrkor
* Fick vara med på en mässa med Påven i Peterkyrkan

Lägger upp bilder sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0