Operation

I måndags opererade jag andra örat, de högra. Det var nästan exakt lika dant som förra gången. förutom att jag var först ut för operation. Vi kom dit vi sju och jag fördes ner till operationssalen vid åtta för att sövas. Det gick bra, men jag är väldigt trött och äter medicin för att det inte ska göra ont. Har varit hemma från skolan hela veckan. Jag försöker jobba lite hemma, men orkar inte så mycket. Tar det mest lugnt och sover. Har ett tjusigt bandage runt huvudet, men det ska ta bort det på tisdag.

Det här skrev jag om förra operationen.

Mamma berättade att den här gången så satte jag mig upp när jag var sövd så det fick trycka ner mig igen, så jag skulle ligga stil. Jag minns inget av det, men det var väl lite skojigt.

Det är jobbigt att inte kunna röra sig så mycket och att känna att man inte har kontroll över vad kroppen gör.
Det var nästan det som var minst roligt med operationen. Att när jag höll på att vakna upp på uppvaket så kunde jag inte bestämma vad kroppen skulle göra. Om jag skulle somna om eller öppna ögonen, det var bara att följa med. Så det var ganska skönt sen när man var vaken, fast då var jag vinglig och kunde inte stå upp.
Jag tror att om man är dansare vill man ha full kontroll över vad kroppen gör.
Men, jag sover väldigt mycket i alla fall, vilket är skönt, men jag vill röra på mig, jag vill dansa.
Jag får se om jag kan gå till dansen imorgon, för att titta på. Vi får se. Nu ska jag nog gå och göra lunch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0