God Jul!



Det är äntligen en vit Jul med massor av snö.
Fast det har snöat i flera veckor nu, fast det är ändå roligt att vakna på Julafton och se att det är snö.
Min lillebror T.ex. sprang ner imorse och ropade:
- Titta, det är snö ute.
Min lillasyster svarade då:
- Ja, samma snö som låg där igår.
Men då svarade han:
- Ja, men det är Julafton och det är snö.
Jag fick alla julklappar av mamma, pappa och syskonen nu för vi ska åka bort över Julen.
Sigge (vår hund, se bilden förra inlägget) låg i soffan och tittade på när vi öppnade klapparna och var väldigt nöjd.
Syskonen tindrade som små ljus och var jätteglada (nästan) hela tiden
Just nu håller alla på att packa och pappa och min lillasyster har åkt iväg för att lämna Sigge på ett hundpensionat där han ska vara när vi är borta.
Nu måste jag också gå och packa.

God Jul och Gott nytt år önskar Aggi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0