sjuk och så är det fasta

Jag är ledsen att jag inte har bloggat på ett tag. Den ena dagen funkar inte datorn, den andra så måste jag välja mellan att blogga eller plugga till ett prov och jag valde att plugga. Sen har jag varit/är jag sjuk. Har hemsk hosta och ont i halsen. Driker te konstant.
Så vad ska man göra?!

Eftersom jag är Katolik så är det även Fasta. Vilket innebär: Inget Godis, inga kakor, inget snacks, inget kött på fredagarna och inga amerikanskapannkakor till brunch på lördagarna. =(
Fast det är bara fasta en månad om året så det är bara lite jobbigt.Man har ju fastan för att Jesus var i öknen 40dagar och då åt han inget. Så man ska inte klaga.

Igår så skulle mamma och pappa ut och äta middag, för det var typ 17år sedan de träffades för första gången.
Så jag gjorde hemmagjord pizza (i mitt spröda tillstånd), som syskonen och jag kunde äta. För pizza fick vi äta fast det var fasta. Jag och mimmi skulle även se melodifastivalen klockan åtta medan brorsorna sprang runt i hela huset och lekte typ kull. Jag kunde inte ropa och säga till dem ( eftersom jag inte kunde prata mer än en viskning), så jag fick skrika genom Mimmi, eller iallafall säga till henne vad hon skulle skrika till dem.
Jag gillar inte att inte kunna prata, det är jättejobbigt. Jag hostar även och kan inte andas normalt.


Jag är sjukt sugen på cupcakes, men inga cupcakes på fatstan.
Buäää =(
Men jag tror/hoppas jag överlever.

/Aggi


Kommentarer
Postat av: mehvish

Nej

Stakars agnes

Krya på dig

2010-02-21 @ 18:41:06
URL: http://mylitlefriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0