Frågor om Böcker

 Här är några frågor om böcker som jag har svarat på.

Vilken bok i dina hyllor har du haft längst?
Jag har några böcker som min mormor läste när hon var liten.
T.ex. Kerstin och Jag skriven av Astrid Lindgren.


Vad… läser du just nu? läste du senast? ska du läsa sedan?
Just nu läser jag Kärlek som är skriven av Rachael Wing. Innan det lästa jag Fatta Eld, skriven av Suzanne Collins och sen tror jag ska läsa Agnes Cecilia (igen) skriven av Maria Gripe eller Tusen gånger starkare skriven av Christina Herrström.

Vilken bok verkade alla utom du gilla?
Jag tycker Twilight serien är helt okej, men nästa alla tjejer i min klass bara älskar böckerna.
Så bra är de inte.

Vilken bok intalar du dig själv att du ska läsa?
Jag ska läsa Sagan om Ringen någon gång innan jag dör har jag bestämt, men kanske nästa vecka eller om tio år.

Vilken bok som kommer ut inom ett år kommer du prioritera att läsa?
Tredje boken i serien Hungerspelen som kommer ut i höst.

Sista sidan: läser du den först, eller väntar du tills det är dags?
Jag hatar att veta hur en bok slutar om jag inte har läst hela boken.
Fast ibland tittar jag bara på sista ordet på sista sidan, men inte mer.


"Författarens tack": slöseri med papper och bläck, eller intressant?
Det är oftast intressant.

Vilken karaktär skulle du vilja byta plats med?
Det finns jättemånga karaktärer jag skulle vilja byta med.
T.ex. Hermione i Harry Potter, Pauline i Balettskorna och Lucy i Narnia.


Vilken/vilka författare, som du inte redan har läst, vill du läsa?
Bl.a. J.R.R. Tolkien

Vilken/vilka böcker i dina hyllor har du haft sedan du gick i skolan?
Jag går fortfarande i skolan.

Vilken/vilka böcker har fått följa med dig på flest resor?
Jag tar alltid med mig olika böcker.
Förutom några böcker som jag kan läsa om och om och om......................och om igen.

Fanns det någon obligatorisk läsning som du hatade i skolan, men som visat sig vara riktigt bra tio år senare?
För tio år sen var jag tre och läste inte så mycket.
Om inte småbarns böcker är bra att kunna när man är treton.


Stephen King eller Anne Rice?
Har inte läst någon av dem.

Begagnade eller sprillans nya böcker?
Det spelar inte så stor roll.
Bara böckerna går att läsa så.


Har du sett en film som visat sig vara bättre än originalet, det vill säga boken?
Det har bara hänt med en enda bok och det är Stardust.
Den boken är jättetråkig, filmen är mycket bättre.
Men det är ett undantag. Annars är boken alltid bättre.


 Finns det någon vars boktips du alltid lyssnar på?
Jag lyssnar nästan alltid på en av mina kompisars boktips.
Annars lyssnar jag ofta på min mammas boktips. Hon tipsar ofta om böcker som hon läste när hon var lika gammal som jag.

Rekommendera en bok eller en serie:
Jag rekommendera alla Harry Potter böckerna av J.K. Rowling och alla Narnia böckerna av C.S. Lewis.
Även Balettskorna och Torsdagsbarn av Noel Streatfeild och Anne på Grönkulla av L.M. Montgomery

Ha det gott, igelkott.

/Aggi♥♥


Kommentarer
Postat av: Ellie

Får jag kopiera listan?

2010-04-17 @ 15:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0