Harry Potter är faktist britiskt, inte amerikanskt (Del 1)

Jag är upprörd. Jag tittade i DN vad det var för filmer idag och då stod det att Harry Potter och den flammande bägaren skulle gå på kanal 5. Vad bra tänkte jag, då ska jag se den för jag har inte filmerna (ska köpa dom den här månaden).
Sen stod det att det är ett amerikanskt äventyr. No it´s not! Det är en britisk film som utspelar sig i England,Storbritanien. Det är även britiska skådespelare.
Hur kan de då säga att det är ett amerikanskt äventyr?
Jag tänker ändå se den ikväll, men jag fattar inte varför det skriver så. Jag blir iriterad, men nu har jag iallafall skrivit det.



P.S filmerna är super duper bra och skådespelarna är jätte duktiga, men böckerna är så klart bättre D.S

/Aggi

Kommentarer
Postat av: Hanna

Typiskt dig att haka upp sig på små saker. Det finns ju värre saker, som att Harry har BLÅA ögon och BRUNT hår i första filmen!

2010-01-03 @ 21:06:56
Postat av: Agnes

Typiskt DIG att haka upp dig på små saker.

Det här är faktist lika viktigt.

Föresten, Harry har väll inte alls blåa ögon och brunt hår?

2010-01-03 @ 22:18:26
Postat av: Hanna

Jo han har det i första filmen!

Det står ju i ALLA böckerna att han har GRÖNA ögon och SVART hår. Han har blåa ögon i 6:an också btw!

2010-01-06 @ 10:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0