Sommarlunch och pilkastning

Vi åt lunch utomhus. Solen sken och jag märkte att våra vallmo blommor att slagit ut.
Jag tittade stängt på dem och sa: Fy skäms, ni har knark i er.
Då sa mamma: Nu står Agnes och skäller ut blommorna och anklagar dem för att ha knark i sig.
Jag: Men de har ju det.
Mamma: De förstås.




Det är nämligen så att man gör ett knark som heter opium av vallmo frön, men det var inte det jag skulle skriva om. Var var jag... jo just det sommar lunch.
Vi satt ute och Sigge sprang omkring och grävde i rabatten, fast vi sa till honom hela tiden
Vi åt pastasalad, den officiella sommarlunch maten.





Efter lunchen så kastade min bröder och jag pil. Jag vann!





/Aggi♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0