"Redan de gamla grekerna"

Nu sitter man här på skrivarvekstaden igen. Jag måste leta fakta om Antikens Grekland för ett projekt i skolan.
Det går sådär. Det är tydligen inte så många som tycker det är intressant eller så bryr de sig inte. De kanske tjatar om "redan de gamla grekerna", men de kan inte skriva en hemsida om vad "de gamla grekerna" gjorde, så att högstadieelever kan skriva om Antikens Grekland. Tråkmånsar!

Jag måste också skriva en svenska uppgift så jag har egentligen mycket att göra, så varför bloggar jag?
Det kan man undra.
Jo för att det är kul och för att jag hittar inget om de där förbaskade gamla grekerna .

Men nu ska jag skriva om något att lite mer roligt. Jag tror att våren äntligen är på väg. Då menar jag inte sådan vår som det har varit i flera månader nu, att det börja snöa efter några dagar "vår".
Vi har massor av snödroppar i trädgården, som jag kan lägga upp bilder på när jag kommer hem. Jag gillar veklingen snödroppar de är jättefina och väldigt "tuffa" blommor, där det så tappert står fast det är kalt och snöar på dem ibland.

Nu måste jag (även om jag inte har lust) fortsätta söka fakta.

/Aggi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0