Skrivproblem och namnproblem

Har ni någon gång försökt skriva en berättelse, novell, bok?
Jag har försökt flera gånger.
Det börja med att ja har en ide om vad jag ska skriva om. Jag grubblar länge och väll, innan jag kommer på ett namn till huvud karaktärerna. Fast minst tre gånger under grubblandet tror jag jag har valt rätt namn, men inom några minuter tycker jag det är fel och börja grubbla för att komma på ett nytt namn. Efter att jag har kommit fram till ett namn börjar jag skriva och skriver kanske 1-2sidor och sen tar det ofta stop. 
Jag har många berättelser i huvudet, men jag har svårt att få ner det på papper.

Så är det nu. Jag sitter här på skrivarverkstaden och försöker börja med en berättelse, men det är svårt att komma igång. Men jag ska försöka börja skriva nu.









Har någon några bra förslag till namn som huvudkaraktären i min berättelse kan heta?

/Aggi♥♥


Kommentarer
Postat av: H

Lexie?

Leija?

Inez?

Celine?

2010-03-31 @ 15:24:47
Postat av: Anonym

om man börjar med det första namnet man kommer på så blir det oftast bra. jag har srkivit en berättelse och först så kom jag på namnet Peter och sen Charlie. men jag bestämde mig för Peter för att jag visste att jag skulle ändra mig igen så då kör man bara på samma namn =)

2010-04-02 @ 22:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0