Camino de Santiago de Compostela

Skrivarverkstad är det som gäller nu och jag sitter och gör ett fördjupningsarbete om Camino de Santiago de Compostela. Camino de Santiago de Compostela är en flera pilgrimsleder som går över hela Europa och som leder till Santiago de Compostela i nordöstra Spanien. I mer än tusen år har pilgrimer vandrat här för att hedra minnet av Jakob, en av Jesus tolv apostlar. Mamma, Mimmi och jag kanske ska gå ca halva Santiago de Compostela, antigen sommaren 2011 eller sommaren 2012. Att gå hela tar ca en månad och då måste man gå flera mil varje dag. Om vi går halva ta det ungefär två veckor.


   
Musselskalet är symbol för både Jakob och för pilgrimsresan till Santiago de Compostela

Nu ska jag forska lite mer om de och sen ska jag nog gå ut och sätta mig och läsa, ifall lärarna tillåter det.
/Aggi♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0