Första Advent


Idag var det första advent. Nu är det bara fyra veckor kvar till Jul. Jag har hälften av alla julklappar klara redan. Sen är det så att min lillasyster fyller år den 22 December (två dagar innan Julafton), så jag har handlat födelsedags present till henne också. Fast jag tycker det är roligt att handla julklappar, jag tänker på hur personen jag ska ge julklappen till kommer att reagera när den får presenten. Hur glada de kommer att bli. Jag gillar nästan att ge presenter, mer än att få.
Fast Julen handlar inte bara om presenter och god julmat. Det handlar också om att vara givmilda och tacka för det man har och får. Men framför allt handlar det om att Jesus föddes i stallet av Maria, han kom till jorden för att sen kunna rädda oss. Gud sände sin son, som en människa för att rädda oss, det försöker jag också tänka på bland allt glitter och röda små tomtar.
Visste ni att man fick idé om tomten från helgonet Sankt Nikolaus?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0