Bokrecension: Revolt

Bokrecension: Revolt
Original titel:
Mockingjay
Författare: Suzanne Collins
Serie: Hungerspelstrilogin - Bok 3
Sidor: 329 
Genre: Science Fiction


Rebellerna har gjort uppror. Revolten är nära, revolten är här.
Katniss är räddad. Hon har många frågor, men väldigt få svar.
Hon vet att Distrikt 12 ligger i ruiner. Hon vet att Peeta fortfarande är kvar i huvudstadens våld.
Men finns verkligen distrikt 13? Kommer hon och Peeta att återförenas eller kommer huvudstaden ta Peeta från henne. Var är hennes mamma och lillasyster? Var är Gale? Och vilka andra från distrikt 12 har undkommit?

Katniss välriktade pil vid de sjuttiofemte Hungerspelen blir starskotten för revolten.
Hon blir symbolen och ledaren, men hon förstår att hon bara blir en bricka i ett spel.
Vad hon än gör så går hon någons ärende, gör efter någon annans vilja. Och överallt efter henne följer våld och lidande.
Samtidigt är Peeta kvar i president Snow grepp.

Det blir bara ännu fler frågor.
Kan hon rädda Peeta? Kan hon bli en självständig spelpjäs?
Hur stor makt har hon egentligen?


Jag ska erkänna att jag blev lite besviken av den här boken. Jag hade väntat på att få läsa den här boken ända sedan jag läste Fatta Eld första gången någon gång vid Jul. Så, så fort jag såg den i affären köpte jag den.
Den var väldigt spännande, det var den. Men lite osammanhängande och upprepande. Men ändå väldigt bra.
Den var också väldigt sorlig, många dog.
Jag tyckte ändå att idé var bra för slutet, men de slutade lite för snabbt.
Helt plötsligt var det bara slut. Poof! Så var trilogin slut.
Men jag gillade ändå slutet, det var fint. Mer säger jag inte, ni får läsa och se själva.

Betyg: 8/10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0