Valhelg

Jag hade tänkt berätta om vad jag gjorde denna historiska valhelg.

Lördag:
På morgonen skulle jag iväg till stan och ha konfirmationsundervisning. Eftersom jag är katolik har jag konfirmationsundervisning i två år, och man börjar sin undervisning i åttan. Efter det gick jag och åt sushi. Sushi är nog banne mig det godaste som finns, förutom choklad.



Efter det skulle jag iväg och simma med lillsyrran. Jag simmade en halv km, alltid något.

När vi kom hem kände vi för att baka. Så då bakade vi brownies. Supermumsigt!



 
Resultatet av detta bak blev smarriga, goda, mumsiga brownies.

Söndag:
På morgon skulle vi iväg till kyrkan. Vår stora bil var trasig så vi hade bara den lilla bilen, som man bara får plats fyra i. Så mamma och jag fick åka kommunalt. Efter kyrkan skulle vi och fira mina små kusiner som båda fyllde år förra veckan. De fyllde 2 och 4. De är värdens sötaste. 
Vi åt lunch och sen fikade vi.




Liten söndags outfit!

 
När vi kom hem följde jag med mina föräldrar och rösta, för att se hur det går till. För nästa val kommer jag rösta.

På kvällen så åt vi på samma restaurang som vi åt på förra valet. Det är nämligen lite tradition i vår familj att äta ute på valdagen, vilket inte är mig emot.



När vi kom hem så var det dags för val vaka. Jag tittade från ca halv nio till tolv. Nej, jag är ingen politik nörd, jag tycker bara det är intressant. Jag satt och kommentera vad politikerna sa och deppade och surade över att SD har kommit in i Riksdagen. Till och med min lillebror (som är 6år) frågade i måndags morse: "Kom SD in i riksdagen?" Då svarade jag: "Ja" och lät sörjande. "Neeeeeej" skrek han då. Heja lillebror!

Så det var min valhelg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0