Lov och Sol

Hittills har lovet varit väldigt bra. Solen har skinit och himmelen är blå. I lördags hade jag övning med kören och sen åt jag lunch med kören. Very nice! Efter det så satte sig Mimmi och jag och åt glass vid medborgarplatsen och solade så där lite lagom. Senare på eftermiddagen promenerade och cyklade vi med Sigge. Olyckligtvis ramlade Mimmi precis utanför vårt hus och slog upp knät, stakaren. jag fick agera sjuksköterska och plåstra om med kirurg tejp och kompresser. På söndagen så var det mässa och procession. Om ni var runt medborgarplatsen runt elva i söndags och så katoliker sjunga och vandra med palmkvistar i händerna så var det vi. På eftermiddagen var det mer cyklande med hunden. Ingen ramlade.
Igår morse bad mamma mig gå med Sigge på Hans morgon runda. Det var jätte skönt väder så jag bestämde mig för att jogga med Sigge istället. Superskönt var det även om Sigge inte vill hålla ett jämt tempo.
Tog det lugnt sen. Gick runt lunch ut på en långpromenad med Sigge och hade Elin som sällskap. Väldigt trevligt det också. Senare på eftermiddagen kom Mehvish och vi var ute och solade lite.
Idag ska Mimmi och jag iväg och köpa skor, så får vi se hur det går. Men först ska jag ut med hunden.
Hoppas alla får det trevligt idag och att alla passar på att vara ute i solen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0