En sjuklings helg

Ja, här sitter man nu upp till huvudet dränkt av näsdukar, med en rinnande näsa  och värkande hals. Jag började bli förkyld redan i torsdags, men då struntade jag i det. I fredags rann näsan hela tiden och det kändes som jag hade svalt taggtråd som fastnat i halsen. Fast jag gick ändå på dansen. Jag hade tänkt ta det lugnt, men så blev det inte. Jag dansade för glatta livet och det var inte fören efter som jag kände att jag var så trött att jag helst skulle vilja falla ihop till en liten pöl. När jag kom hem så satt familjen och kollade på Alice i Underlandet, som förövrigt JAG hade fått i julklapp och som jag inte hade hunnit se än (fast jag såg den på bio). Jag blev irriterad på att de hade börjat utan mig och att de hade pucko dubbningen. Det var bara bror yngst som ville ha det dubbat, men det blev ändå det så att vi såg filmen med dubbning. Jag blir galen på dubbningar.
Det är en så bra film, med superbra skådespelar, så måste vi höra dessa vanliga dubbningsröster istället.
Fast jag var egentligen för trött för att orka bry mig.
I lördags var jag helt orkeslös, näsan rann och jag lät som en hes kråka. Så kören var ju inte direkt ett alternativ för aktiviteter. Så jag fick stanna hemma.
Sov, drack te, läste Allt för min Syster, såg på Tio orsaker att hata dig, Big Bang Theory och Melodifestivalen var nog det jag lyckades att göra igår. Fats jag gick faktiskt till och med ut med hunden.
Det var inte så mycket fart på mig idag heller. Ingen kyrka för mig och syster, men resten åkte. Sova, lästa, dricka te, se på Bring it on och baka en kaka är det jag gjort idag. Lite piggare än igår och nu på kvällskvisten är jag faktiskt hyfsat okej.
I helgen har jag nog druckit 15 koppar te, druckit 50 glas vatten och använt 1000 näsdukar minst (bokstavligen).
Jag hoppas jag är hyfsat frisk imorgon och hela lovet, även om jag hellre är sjuk på lovet än annars, för då missar man inget.
Det var min sjukhelg, så jag hoppas att båda ni och jag får en trevlig vecka i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Mor

Hehe. Du blir "gallen". Vad är det? Bra inlägg f ö.

Puss puss.

2011-03-03 @ 10:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0