Semla och Fasta

I förra veckan var det fettisdagen, även kallad semmeldagen, så vi hade filmkväll. Innan fastan började och för att det var internationella kvinnodagen.
Bea, Matilde, Sara och Ruta kom och vi åt semlor och såg på Cry Baby. Vi såg egentligen bara filmen för Johnny Depp är med. På onsdag var det askonsdag så då var det bara att gå till kyrkan och få ett tjusigt ask kors i pannan. Det var början på fastan som kommer vara ända tills påsk.
Fast jag gjorde ett litet undantag för fastan i lördags. Jag hade haft konfirmation på förmiddagen och efter det gick Bea och jag och åt Sushi. Supergott! Sen skulle jag till Erika som fyllde år, så vi firade henne. Väldigt trevligt. När jag kom hem hade mer än halva melodifestivalen redan varit, men jag såg slutet. Tyckte Danny skulle ha vunnit istället för Erik Saade, men låten var okej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0