En liten enkät

Som läsare är jag: Snabbläsande, lätt för att bli uppsluken av en bok och alltid på jakt efter nya böcker att läsa.

Som bloggare är jag: Rolig (tycker iallafall jag)och för de mesta aktiv bloggare.

Senast lästa bok: Senaste bok som jag läste ut var  Oönskad av Gemma Malley.


Jag läser helst inte (genre/författare):
Jag är inte så förtjust i vardagsböcker. Jag tycke nämligen att det är ganska tråkigt att läsa om andras vardags problem.
Jag läser även helst inte så mycket skräck, för jag är lite feg av mig när det gäller skräck böcker och filmer, men det är bara för att jag alltid ställer mig in hur karaktärerna känner och då kan jag lätt bli ganska rädd.
Gillar inte heller rymdäventyrsböcker och sånt.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Historieböcker och böcker om det som hände för i tiden.
Jag tycker även det är väldigt intressant att läsa om olika religioner (inta bara min egen) och att läsa om kulturens historia (T.ex. om musik, dans, konst och teater).
Sen leter jag även efter fakta om karaktärer och författare till bra böcker som T.ex. Harry Potter (Harry Potter nörd som jag är).

 
När jag går på antikvariat letar jag alltid: Jag brukar inte gå på antikvariat. Fast jag gillar att läsa gamla böcker.


Förutom svenska läser jag gärna:
Jag läser, förutom på svenska även på engelska ibland.


Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Jag vill läsa sista boken i Hungespelen, men den kommer inte ut fören i höst. Annars vill jag läsa Tales of Beedle the Bard av J.K.Rowling och Skuggserien av Maria Gripe.


Högst upp på min bok önskelista just nu står: Mästerdetektiven Conan 5 och Näckrosdammen av Annika Thor.


Senast köpta bok/böcker:
Det var nog Mästerdetektiv Conan 1-4 och Sista Harry Potter (som jag hade läst, fast då lånat av en kompis och jag ville ha alla böckerna för jag tycker om att läsa om bra böcker.)

Favoritdeckarförfattare: Det är nog Olov Svedelid (som Bl.a. har skrivit Betongrosorna), Laura Trenter (som Bl.a. har skrivit Testamentet) och Åke Holmberg (som Bl.a. har skrivit Ture Sventon). Jag läser inte så mycket deckarböcker längre. Läste mer deckare böcker när jag var lite yngre. Då läste jag mycket Lasse och Maja och David och Larissa böcker av Martin Widmark.

Jag läser allt av:
Jag tror inte jag har läst allt av någon författare eller speciell genre. Fast jag har läst många böcker av J.K.Rowling, C.S.Lewis och Astrid Lindgren, fast på långa vägar inte allt. 
Jag läser de flesta fantasy böcker.


/Aggi♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0